8.11.2010

Where the F*** is Woodbury!?!

Så kom vi til New York! Endelig. Turen gik fint, og vi fandt ud til Hotellet uden problemer (ok, vi tog en taxi, but still!) Vores værelse er ret lille. Der er lige plads til en Queens size bed, en lille kommode med et gammelt tv, en airconditioner, et køleskab og en håndvask. Og ja, vi har ikke noget badeværelse! Det er nemlig til deling ude på gangen. Jeg havde frygtet det utroligt meget, fordi man jo ikke kan være helt sikker på, hvad man får, men faktisk er vores delebad og -toilet ganske pænt og rent!

Det er dog ikke så great, når man står og venter og venter på at komme derud, når der er optaget, og franskmanden derinde vælger at putte så meget papir i, at toilettet stopper, og er fyldt med brunt vand... Så kan man godt blive lidt træt af det! Eller når man står og venter, og tænker på, at i stedet for at lave et stort badeværelse (ja, det er nemlig utroligt stort), så kunne de ligeså godt have lavet to små... Men det er helt ok, vi bor billigt midt på Manhattan, en blok fra Empira State Building!

på vores hotelværelse kan man få trådløst internet, og ifølge hotellets hjemmeside kan man få Wireless internet for a modest fee. Jaja, modest fee, my a**, en halv time koster 3$. Og det er jo sådan set fair nok (selvom det i min verden ikke går ind under betegnelsen "modest fee"), men faktisk kan vi ikke få det, for hvis man ikke er amerikansk statsborger, skal man have en PayPall-konto, og den kan man ikke oprette, med mindre man er på nettet - smart!


Vi er på Starbucks hver morgen for at drikke morgen-kaffe, og her er der internet gratis, så det bruger vi i stedet for det på hotellet! Når man bestiller på Starbucks skal man fortælle, hvad man hedder. Når jeg i Danmark skal sige mit navn, skal jeg gerne gntage det 3-4 gange og tilmed stave det. Her siger jeg bare mit navn, og så ved de lige, hvad jeg mener. Billedet ovenover is just proving my point! I looove you, New York!


Vi var inde i en stor bogbutik, og her havde de "Summer sale". Bøger i USA er jo generelt super billige i forhold til i Danmark, så det var jo fantastisk at være på summer sale! Og ikke for at være politisk, men det er da lidt sejt, at det var Ayn Rand bøger, der havde fået den mest fornemme plads! :D Jeg endte dog med at købe George Orwells Animal Farm, men indtil videre har jeg været for træt til at gå i gang...

I går havde vi planlagt at vi ville besøge den store Outlet by, Woodbury Common, som alle snakker helt om. Hotellet ville hjertens gerne planlægge vores tur derud (fordi det ligger ca. en time væk fra New York), men det kostede 42$ pr. person. Så blev jeg kritisk, for jeg var sikker på, man kunne komme derud selv billigere. Så Jonas undersøgte det under vores Starbucks-besøg, og vi kunne komme derud med tog. Så vi tog toget derud, og det kostede os 9$ hver, så det var gode penge at spare...

På vej i toget derud blev vi dog nervøse for, om det var helt rigtigt, det vi havde gang i. Og efter at have kørt i tog i ca. en time stod vi af på en meget ensom station ude i en stor skov. Vi gik dog et godt stykke, for vi fandt et skilt mod "Woodbury". Da vi nåede frem var vi kommet til byen Woodbury, og ikke Outlet-byen! DOOOH! Der var så absolut ingenting der udover en brandstation og et posthus. Vi fandt også skiltet:



Hvilket jo var komisk i sig selv, for selvom det ikke betyder det, var det bare komisk, at vi ledte efter et Outlet, og så fik dette skilt. DOH! Så vi måtte jo tage toget tilbage til New York igen, og havde dermed brugt 36$ til sammen på ca. ingenting.

Efter denne ubeagelige oplevelse besøge vi Times Square! Og det er jo det, der for de fleste er det rigtige New York. Vi var inde i M&M's World, som er et stort center fyldt med ALT muligt med M&M's på. Der var så mange mennesker, at min tålmodig hurtigt blev opbrugt og jeg blev - for at sige det pænt - pisse sur, og stormede ud (jeg hader big crowds). Til gengæld gik vi så ind i en butik, der hedder Forever 21, og der fandt jeg 3 helt fantastiske nederdele, og så blev jeg glad igen! :D

Vi spiste på en skøn sushi-restaurant i går, og det var virkelig dejligt. Jeg elsker at være på ferie med min søde kæreste! :D

Men nu har jeg drukket min Caramel Frappuccino, og vi skal tilbage til hotellet med vores comptere, og så tager vi ud for at se Frihedsgudinden og Ellis Island! Talk to you soon.

2 comments:

  1. Jeg vil også på Starbucks :(
    Er du sikker på, "No outlet" ikke betyder, at man er taget til den forkerte by? Sounds probable to me!

    ReplyDelete
  2. so exciting! Lyder som om I hygger Jer! Husk nu at tage til the East Village og spise, hvis I får tid. Der er megahyggeligt i mange af deres kvarterer,
    LOVE Linn

    ReplyDelete