8.14.2010

Shopping makes me feel alive...

New York, the city that never sleeps... Men jeg sover en del! Det er udmattende at gå så meget rundt hver dag. Dog er vi også bare dumme turister, der går rundt til ALT, selvom det er 30 blokke væk, hvor New Yorkere bare tager en taxa eller subway'en. I går var vi dog nødsaget til at stå tideligt op for at komme ud til the Woodbury Common Outlets. Og efter vores fiasko med at forsøge at finde derud selv, måtte vi betale de 42$ hver for busturen derud og hjem igen... Very well!

Vi var derude lidt i 11 efter at have kørt i bus i ca. en time. Det var som en lille by, der lå åben for vores fødder. Vi kunne godt glemme alt om at være fornuftige og økonomiske, for vi var kommet til shopping HEAVEN! De fleste kendte mærker havde store butikker derude, hvor det meste var sat mellem 40 og 75 % ned - og der var alt, ens hjerte kunne begære. Jeg var fast besluttet på at finde en taske, som jeg kan bruge på uni, og efter at have gået rundt i timevis forelskede jeg mig i en lækker Prada taske... Som jeg købte! Jeg er SÅ glad for den. Den er stor, smuk, praktisk og bare generelt fantastisk! Jeg beskytter den som en lille baby.

Udover tasken købte jeg også nogle meeega fede Nike sko og tilhørende shorts i meget skrigende pink, som jeg har planer om at skulle træne i, når vi igen kommer hjem til lille Danmark. Jeg købte også en sød nederdel i French Connection (jeg er gået helt amok med nederdele herovre!). Det var sådan set det... Det er lidt svært med de store mærker som Gucci, Versace, Hugo Boss, Channel og Calvin Klein, for selvom de laver noget mega flot tøj, så er det bare som om, at man skal være lidt ældre end mig for at gå i det. Så jeg fik ikke rigtig købt noget tøj. Men mine buys kan ses herunder:



Jonas gik lidt mere amok end mig. Det er også snyd, for de ovenstående mærker laver meget federe herretøj! Snyd, snyd, snyd. :D Han købte de flotteste Calvin Klein cowboybukser. Calvin Klein herovre er i forvejen billigt, da det er et amerikansk mærke, og da det s yderligere var sat ned ude i Woodbury var det bare latterligt billigt. Han købte også nogle shorts i Ralph Lauren og endnu et par i Nike, og et par Rayban solbriller. Og så gik han helt amok i Kenneth Cole, som også er et amerikansk mærke, der ikke har slået igennem i Danmark (endnu), men det er virkelig flot. Her købte han endnu et par shorts, et bælte, en t-shirt og tre par sko. Det er sgu en lækker mand, jeg har fået mig! :D



Meeen, the madness stopper ikke her! Selvom alting er lidt dyrere inde i New York end ude i Woodbury, så bruger vi stadig en del penge herinde. I dag forelskede jeg mig helt vildt i en NOOK. Og nu tænker du sikker: hvad f*** er det!? Men det er nok den smarteste gadget siden mobiltelefonen - og alle bruger dem i NY! Det er en lille dims, som er i en størrelse mellem en iPhone og en iPad. Altså, en lille sag. På den kan man have 1500 e-bøger!

Skærmen er lavet på en sådan måde, at lyset ikke forstyrrer øjnene, når man læser. Den er super praktisk, og man kan lægge alt i pdf-format ned på den! So I figured, at den bliver super smart at have, når jeg starter på uni! Alt materiale, som vi får i pdf-format, kan man bare lægge ned på den, og så bliver tasken ikke så tung, og man kan læse i bussen og toget osv. Der er også Sudoku på! :D Lige nu ligger den på hotellet og lader op, og jeg kan ikke vente til at skulle prøve den senere!



I dag var vi på Museum of Modern Art, bedre kendt som MoMA. Det er et fantastisk museum! Vi var især vilde med deres popart udstillinger. Ellers har vi ikke rigtigt lavet det store i dag. Ud over at sove længe! Jeg var helt ødelagt efter at have shoppet i 10 timer i går! :D Nu vil jeg skrive en masse postkort til lille Danmark! Talk to you soon.

No comments:

Post a Comment