8.03.2010

CHAOS in the cinema


Efter 8½ time på arbejde i dag (hvor jeg faktisk brændte min hånd noget så voldsomt!) havde jeg en date med min skønne kæreste. Vi skulle i biografen og se Inception med min all time favourite: Leonardo DiCaprio. Vi var blevet lidt trætte af altid at se film i Palads, som har nogle meget små sale, så vi havde denne gang bestilt bilet i Imperial i stedet.

Da vi kom til Imperial, så vi, at der var proppet med mennesker udenfor, og det var kun endnu værre indenfor. Tusindvis af mennesker stod i kø for at få deres billetter. Vi havde kun reserveret hjemmefra, så vi måtte også pænt stå i kø. Vi fandt en relativ kort kø, så vi troede, at vi havde været rigtig smarte - men nej! Vi var kommet i en underlig kø, der ikke bevægede sig. Kun folk fra den lange, lange kø blev betjent! Vi aftalte, at min kæreste blev stående i den korte kø, mens jeg stillede mig i den lange, så vi på den måde var sikre på at få vores bestilte billetter.

Så jeg gik langs den lange kø for at finde ud af, hvor den egentlig startede. Da jeg havde gået lidt, fandt jeg ud af, at den var meget længere, end jeg egentlig troede. Folk stod i kø hele vejen op ad trappen til den store sal, forbi slikbutikkerne osv. Jeg stillede mig dog bagerst for at give det en chance. Filmen startede 19.30, og da klokken var 19.15 og jeg kun havde rykket mig få skridt i køen, gik jeg tilbage til min kæreste i den korte kø.

Der skete stadig intet, men en mand, der stod foran os, begyndte langsomt at møve sig ind forrest i den lange kø, så jeg fulgte trop, og fik på uærlig vis tilfusket mig en plads forrest i den lange kø. De få, der brokkede sig, kom foran, og så var alle glade. Vi nåede da også at få vores billetter, og jeg fik også købt slik og alting!

Filmen blev dog udskudt et godt stykke tid, da alle de mange mennesker, der stod i den lange kø, også skulle se Inception. Der må have været noget galt med deres system, siden det kunne tage så lang tid. Inden filmen begyndte kom dog også to medarbejdere fra biografen og fortalte os, at de beklagede den lange ventetid osv. Og så lavede de noget konkurrence om 3 x 2 fribilletter til biografen, og på den måde fik de vendt en negativ situation til en positiv - smart!

Men nu til filmen... Den var helt igennem fantastisk! Den handler om Leonardo DiCaprio - Mod, i filmen - der kan rejse ind i folks drømme og på den måde finde frem til informationer, de ikke vil give ham i virkeligheden. Han kan ikke rejse ind i USA og se sine børn, fordi han er eftersøgt. Men en meget magtfuld mand lover ham at slette alle disse eftersøgninger, så han igen kan se sine børn, tilgengæld for, at han rejser ind i hans konkurrents drømme for at ændre hans fremtidsplaner...

Plottet er meget svært at forklare, og vil kræve utroligt meget plads, som jeg ikke lige kan overskue lige nu, men sagen er, at det er en helt igennem fantastisk film! Alt det med drømmene bliver forklaret rigtig godt, og det er sindsygt spændende at følge med i, om det lykkes Leonardo at få de rette informationer, så han igen kan se sine børn, samtidig med at han kæmper med skyldfølelsen over for sin kone, som er død.

Slutningen er super irriterende, fordi den kan tydes på mange måder! Jeg vil rigtig gerne diskutere den med folk, der har set Inception, men vil da ikke røbe slutningen her og ødelægge det for dem, der endnu ikke har set den! Jeg vil gerne opfordre ALLE til at se denne film, den er virkelig fantastisk god!

1 comment: