8.23.2010

New York City has been crying all day...

I dag har været vores allersidste dag i New York, og byen har grædt hele dagen - det har altså med andre ord tisset ned hele dagen! Og jeg snakker ikke om let regn, næh, det har virkelig styrtet ned i dag, gaderne har været dækket af et par millimeters regn, der har flydt hastigt mod den nærmeste kloak. Det gode ved vejret var, at taxaerne kørte en del langsommere, end de plejer, så vi har kunnet nå at gå over vejen uden at være ved at blive kørt ned!



Det er lidt vemodigt at skulle sige farvel til New York. Nu har vi været her i 14 dage, og det har virkelig været de skønneste dage, så vi vil virkelig savne det! Men én ting er sikkert: We'll be back!

Men hvilken bedre måde er der at drunke sine sorger over at skulle forlade et dejligt sted end SHOPPING! Jeg har fået trøste-shoppet lidt i dag, og det hjalp lidt på det triste humør. Vores første stop var H&M, for jeg havde fået købt nogle sko, som jeg ikke kunne passe (de amerikanske skostørrelser forvirrede mig!), så dem ville jeg have pengene tilbage for, fordi jeg i mellem tiden havde købt disse fine sko i LOFT:



I H&M fandt jeg en trøje og nogle højhælede sko, som jeg i stedet gerne ville have. Efter at have stået i en ret langsomtbevægende kø, blev det endelig min tur. Ekspedienten startede med at slå de ting ind, som jeg skulle have, og da jeg så nævnte, jeg også skulle have pengene tilbage for de der sko, bad hun mig vente, mens hun tog de andre i køen. Hun havde åbenbart tilkaldt en, der kunne give mig pengene tilbage.
Efter noget tid kom hende, der skulle give mig pengene tilbage for skoene, og pga. deres høje musik, kunne hun ikke høre, at jeg sagde, jeg ikke ville have pengene tilbage kontant, men bare ville have dem trukket fra det beløb, jeg skulle betale for det nye, jeg skulle have.
Så jeg fik pengene i hånden, og gav dem så til den første ekspedient, så hun kunne trække dem fra det andet beløb. Men det forstod hun åbenbart ikke, for hun stod med pengene i hånden og forlangte det beløb, som de nye sko og trøjen kostede - uden at have trukket prisen for de refunderede sko fra. Så sagde jeg, at jeg jo også skulle have pengene fra de gamle sko trukket fra.
"No no, we have already returned the shoes."

Ja, men du står for helvede med pengene fra de returnerede sko! Dvs. hun havde de penge, jeg skulle have tilbage, og forlangte stadigvæk fuld pris for de nye ting, jeg skulle have? For pokker da. Så måtte jeg jo bede hende om at give mig de penge, hun stod med i hånden, tilbage for at give hende dem igen og sige:
"I'll pay this in cash, and the rest on my credit card, okay?

"Yes, that's okay!"

Okay, hvor blank har man lov til at være!? Det værste var, at de faktisk var to, der prøvede at forstå, hvad jeg ville. Men altså, er det så svært at forstå, at når man skal have byttet noget, man HAR købt, og gerne vil købe noget andet, at så skal man bare betale for det nye minus det gamle?! Jeg bliver virkelig altid bare irriteret, når jeg er i H&M, de forstår jo ikke noget!? :S

Anyway, vi var også på udkig efter nogle smågaver til nogle derhjemme, så vi var i en del souvenir-shops i dag også. Pludselig ville Jonas ind i en butik, som han troede, var endnu en souvenir-shop - det viste sig så at være en makeup- og hårbutik! Hurra! Min kæreste er dygtig, at han ville derind. ;) Her fandt jeg noget, som jeg har ledt efter i utrolig lang tid, en palette med en masse forskellige farver øjenskygge! I denne var der 88 forskellige. Den er lille og praktisk, og jeg måtte bare eje den! Den kostede 40$, hvilket var helt vildt for så mange farver. Jeg har prøvet nogle af farverne, og de virker faktisk til at være i fin kvalitet i forhold til prisen! Jeg regner med at eksperimentere lidt med dem, når vi kommer hjem til DK igen, og så vil jeg nok poste nogle billeder osv. I'm so excited!



Herefter var vi et smut i Burberry butikken! Jeg havde forelsket mig i en lille pung, som jeg så på nettet, men jeg ville ikke lige købe den, før jeg havde set den i virkeligheden. For to dage siden prøvede vi at finde den for første gang. Jeg havde slået adressen op på nettet og havde ikke skrevet den ned (flot!), så vi gik og ledte på Lexington Avenue, men kunne ikke finde den. I går slog jeg dens adresse op igen, og det viste sig så, at den i stedet lå på Madison Avenue! Flot. Så i går tog vi derop igen, men der var den lukket! ååårh. Men! Tredje gang er lykkens gang, og i dag fandt vi den igen og den var åben! Great! Så jeg fik set pungen og måtte bare købe den!



Den er ikke en rigtig pung, for der er ikke lommer til kreditkort og eller rum til mønter eller noget. Det er egentlig bare en slags makeup-pung, hvor man kan havde alt muligt: penge, kort, mobil, makeup osv. Super praktisk! Jeg glæder mig allerede til at bruge den! :D Den ser superfræk ud i min Prada taske! ;)

Her til aften spiste vi på en restaurant, der hedder IchiUmi. Det er en sushi restaurant, hvor man kan spise så meget man vil, for ca. 30 $. Det er et virkelig lækkert sted, og vi var her i starten af vores ferie, og det var virkelig lækkert. Nu er jeg bare helt proppet, fordi vi spiste rigtig meget sushi! Starbucks lukker om 10 min., og så skal vi hjem og pakke, så vi er klar til at tage mod Danmark i morgen. Vi bliver hentet kl. 12.30 på hotellet og bliver kørt ud til lufthavnen - det er en lækker lille service, vores hotel har (for a modest fee, of course!).

Jeg glæder mig til at se jer allesammen hjemme i Danmark igen snart!

1 comment:

  1. hvad hed det hotel i boede på? og har du nogle gode tips til lavpris-selskaber hvor man kan få billige flybilletter? planlægger en tur til NY til foråret nemlig, så gode råd er meget velkomne. :)

    ReplyDelete